Som företagsledare har du en skyldighet att garantera en säker och hälsosam arbetsmiljö för dina anställda. Det handlar om allt från att tillhandahålla lämplig utbildning och utrustning, till att säkerställa att din arbetsplats dokumenterar alla olyckor och tillbud, samt åtgärder för att minimera risken för ohälsa och faror. Detta är såpass viktigt att det står med i arbetsmiljölagen och är en egen föreskrift från Arbetsmiljöverket.
Men det finns flera andra goda skäl att prioritera arbetsmiljöarbetet högt:
+ Företag som tar hand om sina anställda och har en god arbetsmiljö, ser också fördelar i form av ökad produktivitet och minskad sjukfrånvaro.
+ Genom att visa ditt engagemang för systematisk arbetsmiljöarbete, kan du attrahera och behålla de nöjda medarbetare som bidrar till ditt resultat och bygga lojalitet bland dem du har att göra med i din bransch.
+ Kunder, partners och investerare är alltmer intresserade av socialt och miljömässigt ansvar.
Grunden till alla våra tjänster.
Årlig avstämning.
Tillval. Undersökning vart tredje år. Individuell undersökning av alla anställda med sammanställning och förslag på hälsobringande åtgärder.
Tillval. Vi erbjuder krissamtal, stress, knäsmärtor. Alltid besök inom ett dygn (vardagar).
Dina anställda ska känna sig trygga när de kommer till oss.
Distriktsläkare
Kurator